Terveisiä liiton hallituksen huhtikuun 2020 kokouksesta!

HeiI

Olen Teija Niemelä, SBL:n ja PoSBitin hallitusten jäsen  ja laboratoriohoitaja Oulusta. Toimin vastaavana laboratoriohoitajana Siikalatvalla Mehiläisessä julkisten terveyspalveluiden tuottajana. Olen aloittanut uudessa työssäni esimiehenä  elokuussa 2019 .Työni on mielenkiintoista ja haastavaa. Esimiestyö on tuonut uutta näkökulmaa laboratoriohoitajan työhön.

Harrastan lukemista, elokuvia, matkustelua, puutarhanhoitoa sekä lenkkeilyä ja leikkimistä pitkäkarvaisen mäyräkoira-teinimme Mantan kanssa.

Kokoustelimme tänään poikkeukselliseen aikaan etänä perjantai-iltana 24.4 klo 18-21, hintsun tais mennä ylikin (melko pitkä ja raskas päivä on ollut, kun työpäivän päälle vielä kokouskin). Poikkeava aikataulu johtui siitä, kun meillä piti  olla Alueyhdistys-päivät  täällä Oulussa tulevana viikonloppuna, mutta koronan vuoksi sitä  jouduttiin siirtämään vuodella eteenpäin. Muun muassa tästä sovimme tänään kokouksessa :) Lämpimästi tervetuloa Ouluun ensi vuonna!

Hallitustyöskentely on koronasta huolimatta  jatkunut keskeytymättä koko kevään, etänä. Kuulun preanalytiikka ja näytteenotto työryhmään, vierianalytiikan koordinoivaan työryhmään sekä jäsenhankinnan kampanjan suunnittelutyöryhmään.

Vietimme kansainvälistä bioanalyytikko-päivää 15.4. Koronapandemian vuoksi juhlistimme sitä tänä vuonna lähinnä somessa. Hyvä me!

Me olemmekin tärkeä tekijä, aivan eturintamassa koronan diagnosoinnissa.

Tässä linkki mielenkiintoiseen ja ajankohtaiseen artikkeliin koronapandemiasta ja covid- testaamisesta

Muistuttelen vielä tärkeistä päivämääristä:

28.8.20 Koulutuksen ja työelämän yhteistyöpäivä, Helsinki,

1-2.10.20 Laboratoriolääketiede ja näyttely 2020, Helsinki

21.11.20 Valtakunnallinen bioanalyytikoiden opintopäivä 2020, Helsinki

22.11.20 Liittokokous, Helsinki

Seuraa meitä Facebookissa, Instagramissa ja Twitterissä :)

Aurinkoista kevättä ja mukavaa kesän odotusta!

-Teija