Ammatillinen edunvalvonta

Ammatillinen edunvalvonta muodostuu koulutuksen ja ammatin kehittämisestä sekä yhteiskunnallista vaikuttamisesta.

Suomen Bioanalyytikkoliitto ry hoitaa jäsentensä ammatillista edunvalvontaa tekemällä esityksiä, aloitteita ja kannanottoja sekä antaa lausuntoja. Liitto pitää yhteyttä jäsenkuntaa koskevia päätöksiä tekeviin viranomaisiin. Liitto toimii yhdistävänä tekijänä työelämän ja koulutuksen ja tutkimuksen välillä. Liiton alueyhdistykset toimivat alueellisina vaikuttajina.

Bioanalyytikoiden perus- ja jatkokoulutuksen kehittämiseen vaikutamme tekemällä yhteistyötä viranomaisten ja ammattikorkeakoulujen ja yliopistojen kanssa.

Ammatillinen edunvalvonta vaikuttaa työhön joka päivä.

Edunvalvonta on yhteinen asia

Edunvalvonta voi toimia tehokkaasti vain silloin, kun me saamme tiedon epäkohdista tai asioista, jotka edellyttävät toimenpiteitä. Älä epäröi ottaa yhteyttä. Olemme sinua varten. Mitä nopeammin asia tulee tietoomme, sitä pikaisemmin se ratkeaa.
Toimi heti ja ota meihin yhteyttä.

Tehyn lausunnot ja kannanotot

Suomen Bioanalyytikkoliitto on mukana useissa Tehyn lausuntojen ja kannaottojen lausunnoissa. Tehyn sivuilta pääset lukemaan kaikki lausunnot ja kannanotot

2023

Lausunto sosiaali- ja terveysministeriön ohjeesta ammattihenkilölainsäädännön soveltaminen sosiaali- ja terveydenhuollon henkilöstön tehtävärakenteiden ja tehtäväjaon toimintamallien kehittämisessä, lue