Vuoden Bioanalyytikko-opiskelijat

Onko luokkakaverisi Suomen Bioanalyytikkoliitto ry:n opiskelijajäsen? Oletko tavannut ihan mahtavan bioanalyytikko-opiskelijan harjoittelujaksolla?

Onko hän kunnostautunut erityisesti

- opinnoissaan tai

- opiskelijayhteistyön kehittämisessä tai

- onko hän merkittävällä tavalla edesauttanut bioanalyytikon ammatin tunnetuksi tekemistä tai

- toiminut ansiokkaasti bioanalyytikko-opiskelijoiden edustajana tai

ON VAAN PARAS BIOANALYYTIKKO-OPISKELIJA IKINÄ1?

Tee ehdotuksesi tästä viimeistään 30.11.2022

Vuoden Bioanalyytikko-opiskelija 2022

Olen Junkkosen Tiina 3. vuoden bioanalyytikko-opiskelija Oulun ammattikorkeakoulusta. Aiemmalta koulutukseltani olen maatalous- ja metsätieteiden maisteri, metsänhoitaja. Olen työskennellyt tutkijana, suunnittelijana, asiamiehenä ja toiminnanjohtajana. Opiskelin myös merkonomin tutkinnon, koska järjestö- ja yhdistystöissä käytännön taloushallinnon osaamisesta on hyötyä.

Kun aviomieheni runsas kolme vuotta sitten menehtyi ja elämäni väistämättä muuttui, halusin elämääni jotain uutta ja erilaista. Lähdin silloin opiskelemaan bioanalytiikkaa avoimessa ammattikorkeakoulussa ja onnekseni pääsin jatkamaan tutkinto-opiskelijana.

Olen tykännyt bioanalytiikan opinnoista paljon ja saanut opiskella mahtavassa, huumorintajuisessa ja toisiaan tukevassa porukassa mukavia ja kannustavia opettajia ja henkilökuntaa unohtamatta. Erityisen iloinen olen siitä, että olen löytänyt itselleni ammatin, joka sopii rauhalliseen, tarkkaan ja perusteelliseen luonteeseeni hyvin.

Tällä hetkellä päiväni täyttyvät viimeisistä opinnoista ja opinnäytetyön viimeistelystä sekä työskentelystä NordLab Pohjois-Pohjanmaan Mikrobiologian laboratorion asiantuntevassa ja iloisessa joukossa. Kotona huomioni vievät kaksi tytärtäni sekä puolisen vuotta sitten joukkoomme liittynyt abessinialainen Napsu-kissa. Vapaa-ajallani harrastan kaikenlaisia kotitöitä, hyötyliikuntaa ja ihan oikeaa liikuntaakin, laulan haukiputaalaisessa Viihdepiikkarit-kuorossa ja ulkoilen. Kuulun myös Pohjois-Suomen Bioanalyytikot ry:n hallitukseen.

Vuoden Bioanalyytikko-opiskelija 2022 julkaistiin #BOOP2022 tapahtumassa 12.2.2022.

Vuoden Bioanalyytikko-opiskelijat

2023?