Liiton hallitus äänessä

Puheenjohtajan kynästä

Oikein hyvää alkanutta vuotta kaikille! Liiton uusi hallitus on aloittanut kautensa ja liitolla on myös uusi puheenjohtaja. Liiton sivuille on ilmestynyt uusi välilehti ”Mitä meille kuuluu?” Tällä palstalla myös liiton hallitus on äänessä ja jokainen hallituksen jäsen vuorollaan päivittää kuulumisia liiton toiminnasta ja millaisia asioita kokouksissa olemme käsitelleet sekä omasta toiminnastaan liitossa että hieman itsestään. Näin saamme hallituksen jäsenet ja liiton toiminnan tutummaksi jäsenillemme.

Minä olen liiton uusi puheenjohtaja Jenni Kalliomäki. Asun Tampereella ja työskentelen Fimlab Laboratoriot Oy:ssä Tampereen keskuslaboratoriossa. Teen kolmivuorotyötä ja työtehtäviini kuuluu hematologian laboratoriossa tehtävä analytiikka ja näytteenotto monipuolisesti Taysin kampuksella.

Puheenjohtajuuden myötä teen osa-aikaisesti omaa työtä ja toisen puolikkaan olen puheenjohtajana. Puheenjohtajan kalenteri onkin alkanut pikkuhiljaa täyttyä kokouksista, koulutuksista ja muista tapahtumista. Lisäksi minua työllistävät asiakirjoihin perehtyminen ja niihin liittyvät lausunnot, toiminnan kehittäminen ja lehtityöryhmä.

Tulevana viikonloppuna hallitus kokoontuu ensimmäisen kerran. Lauantaina on perehdytyskoulutusta hallituksen jäsenille. Hallituksen 13 jäsenestä kahdeksan on uusia, joten perehdytys uusiin vastuullisiin tehtäviin on tärkeää. Hyvä perehdytys luo kokonaiskuvan liiton toiminnasta ja motivoi paremmin tulevissa tehtävissä. Sunnuntaina on vuorossa järjestäytymiskokous, jossa keskustellaan muun muassa seuraavan vuoden linjauksista. Tämän jälkeen päästään sitten tositoimiin ja hallituksen jäsenet pääsevät aloittamaan omaa työtänsä työryhmissä. Laboratoriolääketiede ohjelmatyöryhmä kokoontuu miettimään syksyn ohjelmaa. Koulutuksen ja työelämän yhteistyöpäivien ohjelman pitäisi valmistua ennen Bioanalyytikko 2 lehden ilmestymistä, jotta saadaan ohjelma lehteen. Myös opiskelijatyöryhmä jatkaa toimintansa kehittämistä ja mukaan on otettu myös opiskelijoita, jotta saisimme heiltä ideoita, kuinka he haluaisivat liiton toimintaa kehittää.

Omassa kalenterissa on tammikuulle vielä Tehyn ja yhteistyöjäsenjärjestöjen puheenjohtajatapaaminen ja lisäksi vielä aion vierailla Oulussa Pohjolan bioanalyytikkopäivässä. Tavoitteenani on vierailla alueyhdistysten tapahtumista ja tutustua alueen toimintaan sekä jäseniin.

Järjestösihteeri Jaanika järjesti minulle oman työpisteen liiton toimistolle, joten tervetuloa tervehtimään minua sinne aina kun olen paikalla!