Julkaisut ja linkit

Näytteenotto, työ- ja potilasturvallisuus kliinisissä laboratorioissa - 2017

Suomen Bioanalyytiikkoliitto ry ja Tehy ry ovat yhteistyössä tehneet kyselyn tehyläisille bioanalyytikoille ja laboratoriohoitajille liittyen näytteenottoon, työ- ja potilasturvallisuuteen kliinisissä laboratorioissa.

Hoitosuositus - Potilaan ohjaus laboratorionäytteenottoon - 2015

Suomen Bioanalyytikkoliitto ry on ollut mukana laatimassa Potilaan ohjaus laboratorionäytteenottoon -hoitosuositusta. Hoitosuositus on asiantuntijoiden laatima tutkimusnäyttöön perustuva suositus terveydenhuollon menetelmien vaikuttavuudesta, käyttökelpoisuudesta, tarkoituksenmukaisuudesta ja merkityksellisyydestä potilaan/aisakkaan hoidossa.

Linkkejä, kirjoja ja artikkeleita

Tälle sivulle on kerätty ja kerätään jäsenten ilmoittamia hyödyllisiä linkkejä, kirjoja, artikkeleita yms..

Mikäli löydät mielenkiintoisen alaa koskevan sivuston, niin vinkkaa siitä liiton toimistoon toimisto(at)bioanalyytikkoliitto.fi.

THL:n sivuilta löytyy "Kuntien terveys- ja sosiaalipalvelujen henkiltöstö 2014" -teos.

HUS:n sivuilta löytyy "Terveydenhuollon ammattihenkilöstön tarve ja koulutustavoitteet HUS:ssa ja Hyksin erityisvastuualueella 2025" -opetusmateriaali.

Schill, Janna 2017. The Professional Socialization of Early Career Medical Laboratory Scientists. Clinical Laboratory Sciense 30 (1). 15–22.

Ammattibarometri

Ammattibarometri kertoo työ- ja elinkeinotoimistojen näkemyksen keskeisten ammattien kehitysnäkymistä lähitulevaisuudessa. Hakukenttään on valittu Bioanalyytikot.