Vuoden Bioanalyytikko 2018 - Sinikka Snåre

Suomen Bioanalyytikkoliitto ry on valinnut vuoden 2018 bioanalyytikoksi Sinikka Snåren Vantaalta. Valinta julkistettiin 4.-5.10.2018 järjestetyssä valtakunnallisessa Laboratoriolääketiede ja näyttely 2018 tapahtumassa Helsingissä.

Vuoden bioanalyytikko valitaan vuosittain hakemusten perusteella. Ehdotuksia voivat tehdä liiton jäsenet, työyhteisöt, taustayhteisöt tai alueyhdistys. Valinnan tekee hakemusten perusteella liiton hallitus.

Sinikka Snårea ehdotti Vuoden bioanalyytikoksi kollega HUSLAB:sta. Ehdotuksen mukaan Sinikka Snåre on pitkän päivätyön tehnyt määrätietoinen, puolueeton ja periksi antamaton tiiminvetäjä. Hänen työhistoriansa pitää sisällään niin analytiikan kuin näytteenoton parissa työskentelyä sekä sairaalalaboratoriossa että avoterveydenhuollossa. Erityisesti valinnassa ilahdutti Sinikka Snåren aktiivisuus näytteenottoprosessien kehittämiseen toimimalla kouluttajana ja kouluttautuen itse sekä antaen panostaan aktiivijäsenenä näytteenoton asiantuntijaryhmässä. Hän on esimerkillään ja sinnikkyydellään saanut avoterveydenhuollon laboratorion tiiminvetäjänä nostettua henkilökunnan motivaatiota ja arvostusta näytteenottoon suunnittelemalla toimivia prosesseja. Määrätietoisuuden lisäksi hänellä on huumori ja sydän paikallaan.