Jäsenedut

LIITTO PALVELEE, NEUVOO, AUTTAA JA KOULUTTAA!

Ammatillinen edunvalvonta ja asiantuntemus

Bioanalyytikkoliitto huolehtii jäsentensä ammatillisesta edunvalvonnasta. Liiton tehtävänä on edistää ammatin ja koulutuksen kehittämistä sekä jäsentensä ammatillisen osaamisen ylläpitämistä ja lisäämistä. Liitto valvoo, että bioanalyytikkojen peruskoulutus kehittyy työelämän vaatimuksia vastaten ja säilyttäen kansainvälisen vertailtavuuden. Liitto tekee esityksiä ja kannanottoja laboratoriohoitajia ja bioanalyytikkoja koskevissa ja heidän toimialaansa liittyvissä kysymyksissä.

Henkilökohtainen jäsenpalvelu

Bioanalyytikkoliiton toimistossa jäseniä palvelee järjestösihteeri Jaanika Saloranta (bioanalyytikko AMK). Voit kysyä neuvoa kaikissa jäsenyyteen, liiton toimintaan ja laboratorioalaan liittyvissä asioissa, p. 050 302 6504 tai toimisto(at)bioanalyytikkoliitto.fi.

Erityispätevyysjärjestelmä

Nimikkeen saaminen edellyttää hakijalta vahvaa kliinistä kokemusta sekä kliinisen laboratorioalan teoreettista hallintaa. Nimike on voimassa viisi vuotta sen myöntämisestä. Tutustu järjestelmään erityispätevyysjärjestelmä-sivuillamme.

Jäsenmerkki

Jokainen jäseneksi hyväksytty saa Bioanalyytikkoliiton jäsenmerkin. Merkki kertoo liittoon kuulumisesta ja yhteishengestä.

Bioanalyytikko-lehti

Bioanalyytikkoliiton jäsenet saavat Bioanalyytikko-lehden kotiinsa maksutta. Bioanalyytikko-lehti ilmestyy neljä kertaa vuodessa. Jäsenet pääsevät lukemään lehteä sähköisesti jäsensivuilla!

Ammatinkehittämisapuraha

Jäsenenä voit hakea apurahaa Bioanalyytikkoliiton ammatinkehittämisapurahastosta. Apurahaa myönnetään kliinisen laboratoriotyön tutkimus- ja kehittämistyöhön, ammatin kehittämiseen liittyviin erityiskursseihin (ei tutkintoon johtavaan koulutuksen), kongresseihin ja opintomatkoihin osallistumiseen sekä julkaisutoimintaan (myös käännöspalkkiot).

Kansainvälinen toiminta

Olet Bioanalyytikkoliiton kautta jäsenenä seuraavissa kansainvälisissä laboratorioalan järjestöissä: IFBLS (International Federation of Medical Laboratory Science), EPBS (European Association for Professions in Biomedical Science) ja NML (Nordic Medisinsk Laboratoriegruppe). Tutustu kansainväliseen toimintaan sekä koulutuksiin.

Koulutukset ja tapahtumat

Liiton ja alueyhdistysten järjestämää korkeatasoista täydennyskoulutusta on jäsenille tarjolla ympäri vuoden eri puolilla maata. Suurin vuosittainen koulutustapahtuma on Laboratoriolääketiede ja näyttely- tapahtuma. Liitto järjestää tapahtuman yhteistyössä Laboratoriolääketieteen Koulutuskeskus Koulab Oy:n, Suomen kliinisen kemian erikoislääkäriyhdistyksen ja Kliiniset mikrobiologit ry:n  kanssa. Tapahtuma kerää yhteen kliinisen laboratorioalan ammattilaiset. Elokuun lopulla on Koulutuksen ja työelämän yhteistyöpäivä ja marraskuussa Valtakunnallinen Bioanalyytikoiden Opintopäivä. Lisäksi alueyhdistykset järjestävät oman alueen jäsenilleen erilaisia tapahtumia ja opintopäiviä. Lisätietoa liiton koulutuksista löydät koulutukset -sivulta.

Jäsensivut

Liiton jäsensivujen kautta pääset mm. lukemaan sähköisiä Bioanalyytikko-lehtiä ja hakemaan Holiday Club Katinkullan lomaosakkeita. Kirjaudu jäsensivuille jäsennumerollasi (löytyy esim. Bioanalyytikko-lehden osoiteriviltä). Salasana on ensimmäisellä kertaa henkilöturvatunnuksen loppuosa, jonka järjestelmä pyytää muuttaman kirjautumisen jälkeen.

Alueyhdistystoiminta

Jäsenenä sinulla on mahdollisuus toimia alueyhdistyksessäsi. Sitä kautta voit vaikuttaa alueyhdistyksesi ja liiton päätöksentekoon ja toimintaan. Mene mukaan alueyhdistyksesi toimintaan. Näin pystyt vaikuttamaan siihen millainen tulevaisuus Bioanalyytikkoliitolla on.

Holiday Club Katinkullan viikko-osakkeet

Jäsenenä sinulla on mahdollisuus hakea Holiday Club Katinkullan lomaviikkoa. Viikot ovat 12, 26, 27, 31, 38 ja 43. Täytä hakemus jäsensivuilla!

Muita jäsenenetuja

Liitolla on yhteistykumppaneita, joiden tuotteista saat liiton jäsenenä alennusta. Katso lisää jäsensivuilta.